Диета за Бременни

Home / Диета за Бременни
Диета за Бременни

Когато сте бременни, забравете за израза „сега ям за двама“. Бременните нямат нужда от повече, а от по-качествена храна. Тя трябва да е богата на витамини, минерали, фибри, протеини, бавни въглехидрати и ненаситени мастни киселини.

В началото на бременността нуждите от енергия са завишени съвсем малко, докато от петия месец увеличете калоричността на дневното хранене с 300 калории.

През бременността се увеличава значително нуждата от витамини и минерали с 50-100%. В менюто е препоръчително да присъства месото, дори бъдещата майка да е вегетарианка.

Много важно е да се храните умерено. Порциите не бива да нарастват с обиколката на корема. Ставайте от масата с усещането за лек глад. Хранете се 4-5 пъти на ден на малки порции. Не пропускайте закуската и обяда. Не яжте за компания и гответе без мазнини.

На кои продукти да наблегнете

В хранителния режим трябва да присъстват следните хранителни съставки: фолиева киселина, желязо, йод, цинк и необходимите ненаситени мастни киселини. Калцият е важен за костната система. Набавя се чрез мляко, сирене, сардини и др. Желязото предотвратява развитието на анемия (ниско ниво на хемоглобина в кръвта). Необходимата дневна доза фолиева киселина за бременната жена е 400 мкг. Тя се съдържа в зелените и листни зеленчуци, бобовите растения, ядките, портокаловия сок и животинския черен дроб.