Започнете със закуската

Home / Започнете със закуската
Започнете със закуската

„Сутрин закусвай като крал, обядвай като принц, вечеряй като просяк”.

В това кратичко изречение се крие цялата философия на набиращата в световен план популярност диета – „The Big Breakfast Diet”. Диетата, която ни съветва да се храним обилно на закуска и с всяко следващо хранене да намаляваме обема и калориите на ястията е дело на професор Даниела Якубовиц от Virginia Commonwealth University във Венецуела. Диетичният план се базира върху проучване, което прави сравнение между ефективността на ниско въглехидратните диети и тези включващи голяма закуска с умерен прием на въглехидрати. Оказва се, че хората практикуващи „Голямата закуска” консумират по 155 калории повече, но след 8 месеца те са изгубили с 21% повече тегло в сравнение с тези на диета с малко въглехидрати.

Идеята на хранителния режим „Голямата закуска” е да отделите около 20 минути всяка сутрин за закуска. Но задължително преди 9 часа, не по-късно. Проблемът с ранното ставане, липсата на време и апетит рано сутрин е всеизвестен, но от личен опит ви уверяваме, че това може да се промени с малко повече воля и постоянство. Ако си легнете половин час по-рано вечерта и станете половин час по-рано на сутринта, приготвите набързо (или предварително от вечерта) обилна закуска и си оставите няколко минути време да се насладите на храната и началото на деня, ще се почувствате по коренно различен начин.

И така, сутрешната порция храна трябва да бъде най-голямото ви ястие за деня. От приблизително позволените общо 1200 ккал закуската трябва да бъде не по-малко от 500-600ккал. Дали ще си направите палачинки със сладко, сандвич с пуешко месо, пържени филийки с мед, купа мюсли с мляко и един банан и пр., зависи от личните ви предпочитания. Сити и изпълнени с енергия ще доставите истинско удоволствие на тялото си, а да не говорим, че от рано сутринта ще събудите метаболизма си и всички функции на организма.